Táplálkozási tanácsok közérthetően, testsúly, fogyás, életmód, receptek.

Egyél rendesen!

A Szőnyi pocakja

2019. október 28. - P. Szabó István

1000_4_20191027_230531.jpg

 / Fotó: Jade Kent-Medders /

Szőnyi Ferenc 2. lett a 20-szoros Ironmanen. 76 km úszás, 3600 km kerékpározás, 840 km futás 523 órán belül. Ő az egyetlen a világon, aki ezt már kétszer is megcsinálta.

Erre egy csávó odakommentelte a Facebook-os versenynapló egyik képe alá, hogy:

has.jpg

73417805_2710872322290852_4731803003722399744_o.jpg

/ Fotó forrás /

Az egy dolog, hogy a világ tele van olyan trollokkal, akik egyszerűen képtelenek nem trollok lenni, de ami igazán szomorú, az az, hogy ha Szőnyi Ferenc ma elmenne egy olyan orvoshoz, vagy dietetikushoz, aki nem tudja, hogy ki ő, és azt kérné tőle, hogy segítsen neki abban, hogy laposabb legyen a hasa meg "kockás", a szakemberek kábé 98%-a tájékoztatná a Szőnyit arról, hogy "A fogyás egyetlen módja az, ha több kalóriát éget el, mint amennyit bevisz.", és azt javasolná neki, hogy ha szeretné lefogyni a pocakját, akkor mozogjon egy kicsit többet.

Szerintem ezen nem árt elgondolkodnia mindenkinek, aki még mindig abban a tudatban él, hogy a "Majd lemozogja." működik.

7c60cdda-ef7d-480d-b68b-e08745f26e61.jpg

/ Fotó forrás /

Eliud Kipchoge az első ember, akinek sikerült 2 órán belül lefutnia a marathont.

Eliud és Szőnyi, mindketten olyan emberfeletti teljesítményre képes, fantasztikus sportemberek, akik alapvetően aerob mozgást végeznek, méghozzá borzalmasan sokat, mégsem ugyanúgy néznek ki, és nyilván most nem a bőrszínükre gondolok.

Hozzám is jött már olyan Ironmanes, aki szeretett volna fogyni, de hiába futott napi 20-30 kilómétereket, a testén konstans ott lötyögött több kilónyi fölös testzsír, miközben az edzőtársa olyan szálkás volt, mint egy keszeg, és állítása szerint nem igazán kajáltak máshogy.

Sőt, jött már hozzám orvos is, aki el is mondta, hogy ő ezt tanulta, hogy "a kalóriák", meg tudja is, de valahogy mégsem megy.

Olyan emberként, aki elsőként sporttáplálkozást tanult, azt mondanám, hogy egy ilyen elképesztő sporthoz kell, hogy legyen zsír a versenyzőkön, hiszen valahonnan energiához kell jutniuk verseny közben, de akkor Christian Mauduit, aki végül ugyanezt a versenyt megnyerte, miért nem "pocakos"?

Szóval csak gondolkodom, hogy akkor tényleg csak annyi lenne, hogy kiszámolom, mennyi kalória megy be, meg hogy mennyi jön ki, és kész? Deficit, persze, ok, de mi van az olyasmikkel mint a kor, a genetikai adottságok, vagy a hormonrendszer?

Intelligens kommentelők állandóan odavetik, hogy "mit kell ezen a dagadtságon annyit izélni, mert hogy a fogyás az tök egyszerű. Nem kell annyit zabálni, meg lustának lenni, hanem mozogni, oszt kész", de tényleg? Vajon tényleg nem genetikus, tényleg nem hormonális, hanem pusztán kalórikus kérdés az egész?

Ha valaki például magas, az egyértelműen genetikus, de ha kövér, az meg egyértelműen kalórikus?

Tényleg?

Nem tudom, csak kérdezem?

OLVASS TOVÁBB: A ZSÍRÉGETÉSRŐL EGYSZERŰEN!

 

online_ta_pla_lkoza_s_terveze_s_napi_konzulta_cio.png

A bejegyzés trackback címe:

https://egyelrendesen.blog.hu/api/trackback/id/tr7815267926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

invalid user name 2019.10.29. 10:41:35

hm. a bélbaktériumflóra összetételéhez is szokták kötni ezt a dolgot.

az extém teljesítményekhez biztosan spéci emésztés kell merugye átlagember bele is betegedne ha egy nap alatt 15 ezer kalóriát kéne emésztéssel bevinnie és azonnal elégethető glikogénné alakítania.

Metálvörös 2019.10.29. 11:42:06

Hát igen, megnézném egy ilyen "szakember" arcát, mikor mondja, hogy többet kell mozogni, Szőnyi meg visszakérdez, hogy mégis mennyi bringázás lenne elég, neki az elmúlt hónapban volt 3600, megtoldva 844 km futással :)

Treff Bubi 2019.10.29. 12:31:59

Állítólag a folyamatos stressztől is lehet pocakja az embernek, lehet hogy az ő esetében is van ilyen faktor.

Kisgé 2019.10.29. 12:33:27

Többet kéne mozognia, csak nem mindegy mit/hogyan...sprinter vs maratonista testkompozíció megvan?
Átlagembernek erőedzés+ enyhe kalóriadeficit a legjobb megoldás testkompozíció javításra.

dreia 2019.10.29. 13:21:13

Treff Bubi: Szerintem is a stressz miatt van a pocak, ez már túl nagy megerőltetés. Valahol azt is olvastam, hogy a túledzés inzulinrezisztenciát okozhat. Azért a sportolás nem úgy egészséges, hogy minél több, annál jobb, van amikor a kevesebb több. Egy cikkben írták is a múltkor, hogy napi 1 óra sport jó, de annál több, már kevésbé. Hülyeség ez a teljesítménykényszer, hogy mindenki maratont meg félmaratont akar futni.

Toms Nutri · https://www.instagram.com/toms_nutri/ 2019.10.29. 13:23:46

@Treff Bubi: ott a pont. Valószinúleg aláeszik a kalória igényének, mégpedig elég erősen, illetve nyilván felmerülhet a túledzés is. Többet lehetne tudni, ha látnánk, hogy mikor mennyit eszik.

Roan 2019.10.29. 14:00:13

Több minden közrejátszik, igen, a genetika is, de átlagemberből/kövérből/soványból is lehet fitnesz modell. Ennyi sport esetén szinte borítékolható az emésztési probléma, szerintem ez látható, de gyanítom, ha Szőnyi fogyni szeretne, és ennek megfelelően enne-mozogna, le tudbá adni a felesleget.

b.feher 2019.10.29. 14:32:17

@dreia: "Hülyeség ez a teljesítménykényszer, hogy mindenki maratont meg félmaratont akar futni." - de azt sem azért akarják, mert úgy hiszik, hogy egészséges, hanem azért, mert a haverjaik meg a kollégáik is évek óta ezt nyomatják, mint az egyetlen valamirevaló módszert, ha értékes és jól teljesítő rabszolga akarsz lenni. Elhiszik, mert mindenki csinálja és az önértékelésük részévé válik. Ebben csak az a bibi, hogy ha valaki már a szabadidejét is hasznosan és hatékonyan akarja eltölteni, akkor az egész élete egy merő teljesítménykényszer és visszatérő bizonyítási vágy lesz.

Innovált kutyák 2019.10.29. 14:39:42

Szőnyit ebben a kérdésben nem érdemes előrángatni se pro, se kontra. Ő külön kategória, amit ő csinál, az nem csak az edzésmennyiség és minőség eredménye, hanem genetika is. Ő nem edz többet nagyon sok sportolónál, de hihetetlenül gyorsan regenerálódik és kivételesen jól bírja az alváshiányt. Ezekre nem lehet felkészülni, ezek adottságok. Ami a hasát illeti, szerintem eleve két igencsak előnytelen képet láthatunk (máshol nem ennyire szembeötlő), másrészt jó eséllyel nem végez erősítő edzéseket, csak állóképességit. Ötven fölött még normál testalkatnál is elkezd megereszkedni itt-ott az ember.

Ami meg a nagy átlagot illeti: természetesen közbeszólhat a genetika, a hormonok, de az emberiség zöme esetében tökéletesen működik a matematika: ha több kalóriát égetsz, mint amit beviszel, akkor menthetetlenül fogyni fogsz. Fordított esetben hízni. Persze fontos a bevitt táplálék összetétele, meg számos egyéb apróság is, de az alapszabályon nem változtatnak.

Innovált kutyák 2019.10.29. 14:46:16

@dreia: a teljesítménykényszer valóban hülyeség, de aki félmaratont, maratont fut, az nem azt jelenti, hogy rendszeresen, minden edzésén 20-40 km-t fut. Egy maraton teljesítése heti négy futóedzéssel egy-másfél év futómúlttal bárkinek sikerül. Van körülötte egy hype, pedig az is csak egy táv, amit egészséges ember nagyobb probléma nélkül le tud győzni. A gond azokkal van, akik kampányszerűen vágnak bele, hogy na, itt egy 12 hetes edzésterv és a végén maratont futok. Az ökörség.

AgentO 2019.10.29. 15:31:44

Ekkora energialeadás mellett (intenzitás és idő) folyamatosan "lötyögő béltartalommal" örülsz ha úgy ahogyan tudsz emészteni, az utánpótlást nyomnod kell befelé szakadatlanul és puffadsz, mindentől és ez a jobbik eset, a rosszabbik mikor fosol és hánysz.

bellone 2019.10.29. 15:54:17

"Eliud és Szőnyi, mindketten olyan emberfeletti teljesítményre képes, fantasztikus sportemberek, akik alapvetően aerob mozgást végeznek..."

Sziasztok! Az emberfeletti teljesítmény OK, de nem igaz, hogy mindketten aerob mozgást végeznek. Kipchoge valószínűleg igen, Szőnyi Feri (a 20x ironman alatt) biztos hogy nem. Ebből adódóan az anyagcsere-folyamatok sem lesznek azonosak. Sőt, a sokkal kisebb intenzitás miatt Szőnyi biztos, hogy teljesen máshogy kajált a 3 hét, mint Eliud a 2 óra alatt.

Ettől a végkövetkeztetés még lehet pontos, de a levezetés körtét hasonlít almához.

P. Szabó István 2019.10.29. 15:55:46

@bellone: "...de akkor Christian Mauduit, aki végül ugyanezt a versenyt megnyerte, miért nem "pocakos"?" Ezen a részleten átsiklottál.

bellone 2019.10.29. 16:42:18

@P. Szabó István: Szerintem igazad van, hogy figyelembe kell venni az alkati különbségeket!

Azt viszont tényleg felcseréltem, hogy Szőnyi Feri volt aerob zónában. Kipchoge valószínüleg határ felett "ment".

bellone 2019.10.29. 16:42:34

@P. Szabó István: Eltűnt a válaszom. Szóval, az alkati szerintem különbségekben igazad van. És jobb lett vilna, ha nem "szakértőzöm", mert felcseréltem: Szőnyi tuti, hogy aerob zónában teljesített.

bellone 2019.10.29. 16:42:47

@P. Szabó István: Elírtam, bocs. Szőnyi volt az aerob. Az alkati különbségekben egyetértek.

P. Szabó István 2019.10.29. 16:45:27

@bellone: Nem tűnt el, csak a trollok ellen előmoderálással védekezem, hogy tiszta és értelmes legyen a kommentelés... Ha tudnád, mi mindent nem engedtem már be pl. ehhez a poszthoz is...!:)
Szóval ott van a kommented, csak le kellett OK-znom.

P. Szabó István 2019.10.29. 16:49:16

@bellone: Az egész poszt lényegében csak arról szól, hogy igenis tudomásul kéne már vennünk, hogy léteznek alkati különbségek, hogy a kalóriák nem egyformán hatnak mindenkire, de ez sokaknak még mindig kimarad. Úgyhogy, ha ebben egyetértünk, akkor a lényegben egyetértünk...:)

Tenkes Kapitánya 2019.10.29. 18:44:26

Ha nagyobb tempóban fut, több kalóriát ad le. Van még mit faragnia az 523 órából.

Adf Afg 2019.10.29. 18:44:39

A pocakos bácsi kocogott egy jót. Ez vicces, pont 3 nappal ért be később, mint az első helyezett. Ez nem lehetne hír, ha a tényleges sport teljesítményekről is beszámolna a media. Tényleg mókás sok "rajongó" gratuláló levelét olvasni. Mi értelme van 26 óránként megcsinálni egy iront, ha már ez első sem ment rendesen.Javaslom a bácsinak, hogy koncentráljon inkább egy gyors körre, mint sok-sok lassúra, aminek valódi értelme nem sok van.

Molany 2019.10.29. 19:49:06

@Adf Afg: Te hány ironmant tudtál le? Akkor is durva ha pocakja volt. A végére ledolgozta amúgy. Nem lehet hogy tudatos zsírraktározás volt? Valószínűleg fejlett zsíranyagcserével rendelkezik különben nem tudna ennyit teljesíteni.

CSOKKI MÁLNA 2019.10.29. 20:31:46

@Innovált kutyák: Egyszer Csollány Szilveszter mutatta meg egy showban,hogy tud ő is pocakosan kinézni,ha akar,pedig ő kockáshasú.
Nemrég egyébként egy gerincgyógyász oldalán olvastam,hogy a behúzott hassal való járás az egészséges a gerincnek és a keresztcsontnak..

P. Szabó István 2019.10.29. 20:36:04

@CSOKKI MÁLNA: ez így is van... csak kevesen csinálják

CSOKKI MÁLNA 2019.10.29. 21:03:21

@P. Szabó István: Rohadt könnyű megfeledkezni róla..:)

P. Szabó István 2019.10.29. 21:04:10

@CSOKKI MÁLNA: aztán összerántja magát az ember, ha eszébe jut:)))

croc 2019.10.29. 21:22:55

Tényleg vannak olyanok, akinek a genetika megnehezíti a fogyást, illetve akiknek sopse lesz tökéletes alakjuk.

De szvsz sokkal kevesebben vannak, mint ahányan ezt kifogásnak használják, hogy ők miért vannak elhízva. Nagyon sok az egészségtelenül elhízott ember, azon belül a gyerek és fiatal, és nem azért, mert olyan szerencsétlen a genetikájuk.

Az én gyerekkoromban az egész általános iskolámban (kb. 800 gyerek) volt összesen kettő súlyosan elhízott, és abból az egyiknek pajzsmirigy problémája volt, de akkoriban a buszon se volt a felnőttek kétharmada túlsúlyos. Most, ahogy elnézem, kb. osztályonként van két ilyen gyerek, a felnőttek között meg egészen ijesztőek az arányok, még a futókörön is több túlsúlyos embert látok kocogni, mint normális súlyút.
Ennek a fele sem genetika, ez egyszerűen lustaság- és persze nem is a tökéletesen pocakmenetes alak volna a cél, hanem az egészséges BMI. (Szőnyinek pl. ránézésre is bőven az egészséges tartományban van a BMI-je).

P. Szabó István 2019.10.29. 21:41:58

@croc: Régen egészen más volt az ételek minősége, és tápanyagtartalma, ráadásul senki sem mondta, hogy egyél egy nap ötször, miközben Facebook helyett tengó volt meg fogócska...
Nagyon összetett kérdés ez, hogy pl. a mai gyerekek azért esznek, mert lusták, vagy azért lusták mert esznek. Ilyen mennyiségű cukor soha nem volt a környezetünkben akkoriban, még úgy sem, hogy a kávézás kiskoromban úgy nézett ki, hogy beletettem a kockacukrot a kanálba, ami felszívta a kávét, és az volt a frankó... de a tej, még tej volt, a hús meg hús, a kenyér meg kenyér... a Toblerone-t meg egy hétig ettem, mert nem akartam, hogy elfogyjon a "nyugat" a gyerekszobámból...:)
A mai embert a tápanyagai is lustává teszik, ugyanúgy, mint a környezete, az állandó stressz, az alváshiány, és egy csomó minden más olyan dolog, ami régen messze sem volt ilyen mértékű, szóval még mindig nem hibáztatnék senkit azért, mert kövér, mert tudom, látom sokaknál, hogy a napi meló után egyszerűen annyi energiája sem marad, hogy tévét nézzen. Lemegy a parizer a vizes zsömlével, a rántott hús sültkrumplival, hazafelé a Fornetti, este meg egy-két sör a mirelit-pizza mellé, és már nincs is miről beszélni...
Amerikában például egy 16 órás műszak után hazafelé én is egyszerűbbnek láttam begördülni a Mc Driveba és $2.50-ért kuponfüzettel venni egy Big Mac menut, mint út közben még piacozni, aztán nekiállni salátát csinálni 4-5x annyiért.
Máltán volt, hogy éjjel 2-kor úgy jöttem el az étteremből, hogy egy nagy pizza és üveg cola volt staff-kaja, és bár ezeket inkább csináltam szórakozásból, mint dolgozásból, ha ez lett volna az életem tényleg, akkor biztos vagyok benne, hogy nem lett volna erőm sem edzeni, sem zöldséget párolni, főleg nem hajnal 3-kor... szóval egyszerűen az van, hogy ez sajnos egyre többeknek nem fér bele, és hiába tudjuk, hogy az Alaszkai vadlazac az egészséges, ha az 3.000.- be kerül, a babkonzerv meg 500.-ba, és az egészet havi 100.000.- ból kell kihozni valahogy, mert az albi, a sárga csekkek, meg a törlesztő...
Sajnos nem egyszerű ez!
És inkább vagyok szomorú, mint vádló sokakkal, mert bármennyire is nehéz elfogadi, tényleg nem tehetnek róla...

croc 2019.10.30. 08:49:57

@P. Szabó István: ha ilyen sok a túlsúlyos, az nyilvánvalóan rendszerhiba, és nem az egyszeri Jóska meg Juliska személyes hibája.
Nagy baj, hogy az egészségtelen kaja nagyon olcsón és szinte korlátlan mennyiségben hozzáférhető, az egészséges meg nagyon drága és munkaigényes. (Régen csak egészséges kaja volt, de az drága volt és/vagy nagyon munkaigényes, pl. ha meleg ételt akartál, csak munkaidőben vásásrolhattál alapanyagot, aztán magadnak kellett megfőzni, ezért sokszor egész egyszerűen éhen maradtak az emberek).

Biztos, hogy nagyon nehéz az egészséges életmód, drága, időigényes, munkaigényes, és még viszonylag sok tudás is kell hozzá. Mindenkinek dolgozni kell rajta, még annak is, aki gazdag, fegyelmezett és jól informált. Aki szegény és nem túl magasan képzett, annak biztosan sokkal nehezebb. (Az állandó stressz, kimerültség, alváshiány meg kész népegészségügyi katasztrófa, nemcsak az elhízás miatt, nagyon sok más betegséget is magalapoz).

De abban is van azért valami, hogy amikor az ember fia/lánya látja, hogy (már megint) nem fér bele a ruháiba, akkor azért valamit mindig lehet tenni, még a legszerényebb anyagi körülmények között is. Nagyon sokan meg se próbálják, csak feladják. És akkor beindul a spirál, pár év alatt teljesen széthíznak.
Miközben azért fodrászhoz elmennek, műkörmöshöz elmennek, arra van pénz meg idő, de néha egy órát sétálni, vagy kihagyni a kólát és vizet inni helyette, na azt már nem.

P. Szabó István 2019.10.30. 09:22:52

@croc: Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy sajnos - és bármennyire csúnyán is hangzik ez - a népek nagy százaléka egyszerűen nem elég intelligens ahhoz, hogy a probléma jelentőségét felfogják, sőt, igény sem igazán mutatkozik a dologra. Ha a faluban vagy a munkahelyen mindenki kövér, és az üzemi konyha az egyetlen elérhető opció, akkor borzalmasan eltökéltnek és kitartónak kell lenni ahhoz, hogy valaki áttörje a környezetében elérhető lehetőségek határait és egészen más utakat keressen. Borzalmasan nehéz a partner, a család, vagy a kollégák ellen menni hosszan és kitartóan, márpedig ők biztosan nem segítenek, mert nekik az a megnyugtató, hogy ha nekik rossz, akkor másnak is legyen az.
Nem tudom, hogy milyen személyes tapasztalataid vannak a témával kapcsolatban, bár azok alapján, amiket írsz, azt mondanám, hogy inkább csak kívülről látod a dolgot, az igazi, hosszútávon megmaradó fogyás csakis egy totális életmódváltáson keresztül lehetséges, ami pedig hosszú, kegyetlenül nehéz, és rettenetesen melós dolog a mindennapokban, főleg akkor, ha valakinek a genetikai adottságai is rosszak, a hormonrendszere lepusztult, a közvetlen környezete is csak gátolja, ráadásul állandóan egymásnak ellentmondó információkat kap a "hogyan-ról". Mondanám, hogy szinte lehetetlen küldetés, de mivel ez a munkám, és minden kliensemben hiszek, nem teszem, de őszintén vannak már eleve reménytelen esetek, amikor már a program legelején látom, hogy ha nem történik valami csoda, hiába próbálkozik az ember, egyszerűen nem lesz képes áttörni azt az ellenállást, ami ránehezedik.
És nem az van, hogy nem próbálják meg, vagy hogy ne innának néha kóla helyett vizet, hanem az, hogy ez messze sem elég, sőt...
Előfordulhat, hogy valaki hosszú hónapokon keresztül szenved, és mindent jól csinál, mégsem változik jelentősen a külseje, és hiába fogy zsigeri zsírból amúgy, és lesznek jobbak a laboreredményei, ha kívülről ez nem látszik rajta, azt fogja érezni, hogy nem éri meg a küzdés, és feladja, mert tényleg hosszú hónapok, sőt évek konstans kitartása kell ahhoz, hogy valakinek alapvetően megváltozzon a "teste". A szervezetnek is időre van szüksége az adaptáláshoz, ráadásul a fogyás sohasem folyamatos, hanem lépcsőzetes, olyan plafonokkal, amikor egy időre megáll a változás, ami amúgy tök normális, de a legtöbben nem képesek meglépni ezeket a lépcsőket, mert azt látják, hogy a nagy küzdelmeik ellenére sincs eredmény, akkor nem éri meg a fáradozás...
Szóval, tényleg rettentesen nehéz és összetett dolog ez, amit a női magazinok még össze is zavarnak a mindenféle borzalmasan káros "Edd ezt, és lapos lesz a hasad!" jellegű heti agymenéseikkel, mert az emberek sajnos el is akarják hinni, hogy ezek a dolgok tényleg működnek, és amikor kiderül, hogy nem, az egy újabb kudarc, pedig megintcsak nem ők követték a hibát, hanem az, aki a magazinnál megírta a cikket, meg az, aki be is szerkesztette...

Első mohikán 2019.10.30. 09:29:22

Nemrég kerek egy hónapig minden nap reggel, a műszakom után biciklire pattantam és letekertem 30 kilométert. (Tudom, nem sok, de az addigi nulla mozgáshoz képest nem rossz.) Enni teljesen ugyanúgy ettem, mint előtte. És tádááámm! Nem fogytam egyetlen grammot sem.... :-(

P. Szabó István 2019.10.30. 09:31:42

@Első mohikán: átérzem. én 15 évig csináltam ugyanezt, és közben híztam 45 kilót, és igen, sajnos ez ilyen.

Innovált kutyák 2019.10.30. 10:59:10

@Első mohikán: az a szomorú igazság, hogy a fogyás tapasztalatom szerint -főleg 40-en túl - csak kb. 30%-ban a testmozgás függvénye, a maradék 70% az étrendé.
Ami nem csak a kalóriamennyiséget, hanem a szénhidrátok, fehérje és zsír arányát is jelenti.
És bizony, minél idősebb az ember, annál lassabb az anyagcseréje, vagyis annál könnyebben hízik, és hosszabb folyamat nála a fogyás. És ez egyénenként is változhat.
Nekem volt egy évtizedes kihagyásom a sportban, ami után 30 kilótól kellett megszabadulnom. Kezdetben nem is sportoltam, nehogy tönkretegyem a térdeimet, csak sétáltam, kirándultam, plusz szigorú diéta. Aztán amikor lement 20 kg, utána kezdtem újra a sportot, a diéta meghagyásával.
Szóval nem egyszerű a dolog, de kivitelezhető. Csodadiéta sem kell hozzá, csak kevés kalória és kevés szénhidrát (de nem ketogén diéta, mert az megint túlzás).

Bébi fészek 2019.10.30. 14:51:02

El kell dönteni: pocaklakót akarsz vagy lapos pocakot!

croc 2019.10.30. 14:52:20

@P. Szabó István: igen, igazd van. szomorú.

Én sose tudtam mozgással fogyni, már tinédzserként sem. Kell a mozgás persze, egészségesebb lettem tőle, jobban éreztem magam, de fogyni sose fogytam (sőt, volt, hogy híztam).
Nálam csak a drasztikus szénhidrát-megvonás működik.
Meg az, hogy naponta kétszer rendes főzött meleg kaját kell enni, "lassút" (gyorskaját soha), és a szendvicset is el lehet felejteni.
Ez már eleve nem egyszerűen kivitelezhető, (pl. kínomban végül egy ponton megtanultam főzni) a szénhidrát megvonáshoz meg egy rutinos zen szerzetes teljes aszkétizmusa szükséges :)))

Igaz, én alktailag is nagyon hízós vagyok, a bmi-m mindig az egészséges legfelső tartományában van, és nagyjából 13 éves korom óta figyelnem kell rá, hogy mit és mennyit eszem. Mindig is az volt kb. az egyetlen esélyem, hogy időben kapcsolok és nem akkor állok neki "valamit tenni" amikor már mázsa húsznál tart a mérleg, hanem öt kilónál plusznál már elkezdek figyelni, változtatni.
Ha egyszer is megvártam volna, amíg feljön rám húsz kiló, szerintem sose tudtam volna megszabadulni tőle.

P. Szabó István 2019.10.30. 14:57:11

@croc: igen, és ezek általában aljas évi 2-3 kilók amúgy, amiket néhe nehéz észrevenni, mert ugye nem az van, hogy Karácsonykor hízunk igazán, hanem inkább két Karácsony között, csak az sosem látványos. átérzem amúgy, mert magam is azon szerencsés típus vagyok, aki nehezen izmosodik, de legalább könnyen zsírosodik:) nekem is az elején a ketogen kellett az áttöréshez, aztán meg a 2-3-4 napos böjtök. azóta minden fasza.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.10.30. 14:58:28

Az, hogy ennyit tud futni és mozogni pusztán születési rendellenesség. Ő amikor fut meg úszik lemegy a vérnyomása meg a pulzusa. Ilyen egyszerű. Azért is tud többet edzeni is, mert terhelésre nem lesz több a pulzusa. Igaz a térde meg a dereka tropára megy, de ez úgy látom őt ez nem zavarja. Talán majd a tolószék észhez téríti. Szőnyi zsenialitása abban áll, hogy észrevette magán, hogy futás, bicajozás és úszás közben a pulzusa nem változik. Tudna ő ennél is többet futni meg tekerni, mint Forrest Gump, ha fémlába és keze lenne. A szíve bírná.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.10.30. 14:59:47

@Első mohikán: Szerintem ha nem fogytál, szinte biztos többet ettél, mert éhesebb voltál. Csak nem vetted észre, mert nem számoltad a kalóriákat.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.10.30. 15:00:27

Ferit gyerekkora óta ismerem, és mindig ilyen volt, amilyen most, mindig bírta a terhelést, mert így született. Az netto hülyeség, hogy 40 felett kezdett mozogni. Az viszont igaz, hogy ezt a születési rendellenességét, hogy terhelésre nem változik jelentősen a pulzusa, 40 felett kezte el kamatoztatni. Ő gyerekkorában is világbajnok lehetett volna, ha korábban kezdi el az élsportot. Ilyen szervezettel ez a természetes.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.10.30. 15:01:09

@Innovált kutyák: Én egy grammot sem híztam egész életemben, pedig folyamatosan zabálok. Ilyen gyors az anyagcserém. Napi 2-3 szarás alatt kijön minden, amit beviszek és még mozognom sem kell, mert így születtem. A Feri meg úgy született, hogy csak akkor nem hízik, ha lefut 844 kilométert. Ez kb. annyira rendkívüli, mint amikor valaki meg tud enni 85 hamburgert. A guiness rekordok tele vannak ilyen rendkívüli emberekkel. Van benne például olyan ember is, hogy megrázza magasfeszültség és semmi baja nem lesz. No a Szőnyi Feri valami ilyesmi.

CSOKKI MÁLNA 2019.10.30. 15:01:57

@Első mohikán: Lehet, hogy mégse igaz az energiamegmaradás törvénye..?:)

CSOKKI MÁLNA 2019.10.30. 15:02:27

@Török törp hörcsögöt bökő bögöly: Láttam vele egy interjút. Egy kalákás építkezés során elfogyasztott sörök és pörköltek nyomán durván elhízott, és ezután kezdett sportolni, hogy lefogyjon..

trtales 2019.10.30. 20:30:42

@Innovált kutyák: "csak kb. 30%-ban a testmozgás függvénye, a maradék 70% az étrendé."
Nálam ez valahogy fordítva van. Diétával nem fogyok (jó, igazán extrémet még nem próbáltam, de nem is akarok), de csak sporttal igen, és gyorsan.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.12.05. 11:12:57

@Innovált kutyák: Én egy grammot sem híztam egész életemben, pedig folyamatosan zabálok. Ilyen gyors az anyagcserém. Napi 2-3 szarás alatt kijön minden, amit beviszek és még mozognom sem kell, mert így születtem. A Feri meg úgy született, hogy csak akkor nem hízik, ha lefut 844 kilométert. Ez kb. annyira rendkívüli, mint amikor valaki meg tud enni 85 hamburgert. A guiness rekordok tele vannak ilyen rendkívüli emberekkel. Van benne például olyan ember is, hogy megrázza magasfeszültség és semmi baja nem lesz. No a Szőnyi Feri valami ilyesmi.